Frågor och svar

Här har vi samlat våra vanligaste frågor och svar så att du som kund hos oss ska kunna få svar på dina frågor så fort som möjligt. Hittar du inte svaren på dina frågor är du välkommen att kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är 1-6 arbetsdagar.

Hur går leveransen till?

Vi använder oss av Postnord, DHL och DB Schenker som leverantörer. Med Postnord skickar vi varubrev som levereras direkt hem i din brevlåda, alternativt till utlämningsställe om det är för stort för att levereras direkt. Med DHL och DB Schenker levereras din försändelse till ServicePoint. 

Min leverans var skadad vid ankomst, vad gör jag?

Skulle din produkt vara skadad vid ankomst gör du en reklamation  via vår hemsida. Klicka då på länken: ”Kontakt” Skriv ditt ordernummer och berätta vad som har hänt. Vi tar sedan kontakt med dig så fort som möjligt. Kontakta oss gärna om du har några frågor.

 Skadan ska även dokumenteras med foto, även om skadan ej syns förrän du tagit av emballaget. Högst inom 14 dagar efter mottagen leverans.

 

Hur blir jag aviserad?

När ordern skickas från oss får du ett mail  med sändningsnummer och en länk som gör det möjligt för dig att spåra försändelsen. DHL och DB Schenker kommer att sms:a dig när paketet finns att hämta. Postnord aviserar dig genom sms ifall brevet inte går att lämna direkt i brevlådan (Varubrev) eller om vi har skickat med deras tjänst Mypac collect som hämtas på utlämningsställe.

 

Jag får ingen träff på mitt sändningsnummer. Vad gör jag?

Sändningsnumret skickas till dig normalt samma dag som din leverans lämnar lagret. Observera att det kan ta upp till 1 dygn innan försändelsen går att spåra via transportbolaget.

 

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Vid retur går du in på "kontakt". Där fyller du i exakta uppgifter och skickar in till oss.


 

Hur lång är er returätt?

Vi har 14 dagars retur-/ångerrätt. Detta innebär att du måste meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din leverans.


 

Är det fri retur hos er?

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Har vi skickat fel produkter eller produkten är skadad vi leverans, står vi för returfrakten.


 

Hur lång tid har jag på mig att skicka tillbaka varan?

Från det att du mottagit dina returfraktsedlar har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka den. Om du ej använt dina returfraktsedlar inom 14 dagar kommer vi att stänga ert returärende och returrätten hävs.



Hur avbokar jag min order?

För att avbeställa din order kan du använda dig av ”Kontakt”. Om din order redan blivit skickad ser vi att du mottar leveransen och att du sedan kontaktar oss för en retur.



 

Vad kostar frakten?

Vi har en enhetsfrakt på 29 kronor för alla beställningar och vi bestämmer då fraktsätt. 

Vill du försäkra dig om att ditt paket skickas till ett Postnord utlämningsställe kan du välja det alternativet i kassan, kostnaden är då 59 kronor. Detsamma gäller för leverans med DHL till Service Point eller med DB Schenker, kostnaden är då 59 kronor. Vid de tre senare alternativen skickar vi alltså med det fraktbolag som du önskar.



 

När får jag min faktura?

När vi skickat varan skickar vår betalningsleverantör, fakturan genom epost. 


 

Kostar det extra om jag väljer att betala med faktura?

Nej, vi tar inte ut någon extra avgift för fakturabetalning.



 

Är det säkert att betala med kort?

Våra betalningsleverantör Klarna och Payson stödjer 3D-secureteknik för kortbetalningar vilket ger oss hög säkerhet vid kortbetalningar.



 

Vad har jag för garantier?

Vi på Love Your Phone följer våra leverantörers garantivillkor och i de fall där de inte finns gäller reglerna i konsumentköplagen respektive distanshandelslagen.


 

Har ni bytesrätt?

Nej, vi erbjuder 14-dagars retur-/ångerrätt när du handlar av oss. Om du önskar en annan produkt än den du beställt skapar vi en retur om det är inom returrätten och lägger en ny beställning till dig på rätt produkt.